Jacqueline Saalmink

In de rollen van Psychologisch begeleider en ReAttach Affect Coach werk ik met kinderen, jongeren en ouders. Daarbij ligt de focus altijd op het creëren van een veilige en stimulerende omgeving waarin ontwikkeling centraal staat.

In al mijn trajecten werk ik vanuit twee belangrijke overtuigingen:

  • Een veilige, stimulerende omgeving biedt ruimte om ontwikkelkansen ten volle te benutten.
  • Geloven in jezelf is de sleutel tot groei en verandering.

Mijn achtergrond als leerkracht in het basisonderwijs, gecombineerd met mijn ervaring als professional in de GGZ, geeft mij een breed perspectief op de uitdagingen die kinderen, jongeren, ouders én professionals kunnen ervaren. Ik maak gebruik van oplossingsgerichte en ontwikkelingsgerichte methoden en instrumenten. ReAttach therapie helpt om onderliggende blokkades te verwerken en voorwaarden om te leren en ontwikkelen te verbeteren, terwijl Psychologische begeleiding en Coaching zich richt op het versterken van zelfvertrouwen en het benutten van persoonlijke kwaliteiten.

In het onderwijs ben ik onder andere betrokken geweest bij verandertrajecten voor het jonge kind, onderwijs aan (hoog)begaafde leerlingen en heb ik groepen begeleid bij het verbeteren van de groepsdynamiek. Ervaringen die ik daarbij heb opgedaan pas ik toe in mijn begeleidingstrajecten en als ReAttach Affect coach.

De onderstaande opleidingen heb ik afgerond:

  • Leerkracht Basisonderwijs
  • Toegepast Psycholoog
  • Specialist (hoog)begaafdheid en Excellentie
  • ReAttach Affect Coach
  • Trainer Zin in Lezen aanpak

Ik vind het belangrijk om écht te luisteren en samen op zoek te gaan naar een optimale situatie waarin iedereen zich goed voelt. Belangrijke thema’s in mijn werk zijn welbevinden, ontwikkeling en inclusiviteit. Of het nu gaat om individuele therapie, groepsdynamiek of verandertrajecten binnen een school, ik streef ernaar om een omgeving te creëren waarin iedereen zich gezien en gehoord voelt en waarin groei mogelijk is voor zowel kinderen, jongeren, ouders als professionals.